Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Johanna - 18 augusti 2009 20:17

"Glömde" skriva att jag red Pina idag... Men det gick inte så bra =( Började fint men sen blev hon hel kollrig och het och tjorvig. Jag blev ledsen och började ju såklart tvivla på mig själv och om det är någon ide´ att ens försöka lära sig att rida... Men jag vet ju att det kommer bättre tider och man kan ju inte deppa ihop efter två dagar av lite sämre resultat... Sen såg jag bilder på henne och blev påmind om hur fin hon faktiskt har blivit. Från "problemhäst" till där hon är idag. Så jag kan ju inte vara helt ute och cykla tänker jag då... När jag ser Zingde och Helena rida henne nu så ser jag ju hur mycket hon utvecklats från förra gången jag såg dem rida henne...


Vacker som en dag....

Av Johanna - 18 augusti 2009 20:02

Idag har Helena hoppat Ture. Han tyckte det var kanon kul och brallade och hade sig, som tur är ju Helena duktig och har  läget under kontroll =)

Han förvånade Helena med sina superkvicka ben och visade att han verkar ha en riktig "hopp-skalle". Vilket han borde ha om han brås på sin mor, och även hans far hade ju kanon hopp-poäng även om han är en dressyrhäst. Ska bli kul när höstens hoppträningar drar igång då jag tänkte att Helena kanske ville hoppa med honom då. Sen är ju drömmen att hon ska tävla honom oxå när han får lite mer rutin.  Dom två kommer bli farliga på hoppbanorna tillsammans!

Sätter även in några bilder då hon hoppade Pina häromdagen.


Ovido - Quiz & Flashcards