Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Dagens händelser

Av Johanna - 12 februari 2009 20:27

Ridit Ture på ridplan och han gick jättebra! Han var lite pigg och ohyfsad först men det kan jag förstå när han stått i 2 dagar. Sen var han med på noterna och kändes fin som bara den...

Red Pina hemma på gårdsplanen och hon var jätteduktig och koncentrerad. Vi har ju gått back to basics och vi tränade att vända för skänkeln och att söka upp bettet och att göra halt. Hon var lugn och fin och de brann inte i huvet ;) Trots att hon stått i tre dagar.

Sedan tog jag Ture och Pina och gick på skrittpromenad mot byn det var härligt väder och hästarna var glada. Vi var ute i 40 minuter och det är bra för Tures hovar att få komma ut och "härda" dom utan skor. Det är även bra för Pina att få komma ut och röra sig utan krav så hon får slappna av ordentligt och bara njuta istället för att jaga upp sig.  Skulle vilja kunna gå varje dag en sväng förutom ridningen men det ska finnas ork till det oxå. Man blir ju lätt lite lat =)

Avslutar dagen med en bild på min systers blivande häst och hans förra ägare. Jättefin bild! (förutom stångens vinkling förståss...)


 
 
Ingen bild

Linda C

12 februari 2009 21:55

Jädrans vilken snygg häst!!! Lyllo din syster! *ler*

 
Ingen bild

Syrsan

13 februari 2009 08:38

Alltså vad fin häst jag kommer att få!! Vad kul vi ska ha tillsammans! När det gäller Ture så måste vi fixa en bättre transport å se till att du får det att funka så du kan fara å kursa med honom. Imorgon är det schlager!!!!!

 
Ingen bild

Johanna

13 februari 2009 08:53

Jo en lite bättre transport med fronturlastning står på önskelistan... PAAAPPA *blink,blink* ;)

 
Ingen bild

barbie girl

13 februari 2009 21:13

andra får jobba sig till en...

 
Ingen bild

Johanna

13 februari 2009 22:08

Hör du du barbiegirl... jag känner ju till Bo-Gunnar och nog är du allt pappas flicka ;)

 
Ingen bild

barbie girl

14 februari 2009 08:02

förr ja, men inte de senaste 10 åren när jag beräknats som vuven ;-)

 
Ingen bild

Linda-li

14 februari 2009 10:20

Fin häst! Va kul att din syster också är hästintresserad, ni bor väl i närheten av varandra nu, eller?

 
Ingen bild

Johanna

14 februari 2009 14:14

Jo, jag och min syster bor i närheten av varandra. Och mest troligt ska hon ha hästen här i Storön så det kommer bli jätteskoj att ha någon att rida ut med i skogen och träna tillsammans med. Så man får lite feedback i vardagen oxå.

 
Ingen bild

Johanna

14 februari 2009 14:17

Det här med att vara vuxen.. Jag blev vuxen alldeles för tidigt i livet så jag har sytt i hop navelsträngen igen ;) Å än är jag inte redo att klippa den ;) kanske när jag fyller 45 eller nåt =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards