Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

Pina is back

Av Johanna - 6 februari 2009 14:36

Tog in Pina i dag med tunga steg. Kände hur stressen började mala i kroppen. Bytte bett till raka gummibettet och hörde en röst med tysk brytning i bakhuvudet protestera vilt men bytte i allafall. Tog fram gramanen med skamsen blick och kände hur kass jag kände mig när jag var tvungen att ta fram den. Sadlade på och gick i väg till ridplanen. Satte mig upp och skrittade i väg. Symaskinsbenen kom i gång efter några steg och hon ökade och ökade och ökade till jag fick korta tyglarna. Hon krullade i hop sig och börja kasta med huvudet. Då tog gramanen och hon tyckte INTE om det. Inte jag heller. Försökte trava men det blev ju då mest nån låtsas passage och någon slags tölt. Jag taktade omkring och snirklade fram och hon försökte nog göra looping två tre varv med huvudet på samma gång. Nä fi fan tänkte jag och gjorde halt och kastade bort gramanen. Tänkte att nog är det väl fan om jag inte ska klara upp det här. Och se på fanken, jag gjorde det. Skärpte till mig uta helvete och sen så gick det som en dans =) Hon spände av efter ett par varv och gick så bra så bra!!! Hon frustade och frustade och frustade så mycket som jag aldrig hört en häst frusta förut. Alla spänningar för nog ur kroppen. Pina är tillbaka tänkte jag. I allafall för i dag. Skrittade en stund på långa tyglar och sen utmanade jag ödet och körde i gång igen. Hon gick ännu bättre, och så kom den - TAKTEN. Hennes underbara takt. Jag vart så glad så jag nästan ville fälla en tår eller två. Det är såna här stunder man lever för. Plötsligt händer det, som dom säger i Triss reklamen :) Blir ingen mer ridning idag för snön yr och min rumpa är stel frusen och jag vill leva på denna glädje i dag för det har varit en desperat känsla ett tag nu... Så även om jag tror att Ture skulle gå jättebra så vill jag inte utmana ödet.

PUSS PÅ PINA IDAG!!!!

 
 
Ingen bild

Linda C

7 februari 2009 12:46

Är du säker hon inte hörde att du hota med slaktbilen?! =0) De bruka ha en tendens att sköta sig efter man hotat dom lite *ler* Roligt hon funka så man få känna glädje annars är de lite tråkigt att rida om man få bakslag varje gång... Pina är en rikitgt fin häst så hoppas hon sköter sig i framtiden men annars är de bara hota henne *s*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards