Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Nu jädra kommer det snö!

Av Johanna - 5 februari 2009 15:21

Det snöar vågrätt här i Storön. Det vräker ner! Jippie! Hoppas det kommer en halv meter.

Har varit till KRF (Kalix Ryttarförening) i dag med Pina. Först löshoppade vi henne och Helenas och Ingrids 3 åringar. Hon hoppade fint och lätt som en katt som vanligt. Tog med sadeln och tänkte att nu jädrans ska jag rida henne oxå när hon fått göra av med all energi. Jo men tjena mittbena!

Hon stod inne och tog igen sig medans Helena red 3 åringarna en liten liten stund och sen tog jag ut henne glad i hågen och trodde hon skulle vara den lugna fina Pina. Men icke sa nicke. Hon hade lika mycket energi som alltid och var spänd som en fiolsträng. Jag orkade inte med henne efter ett tag så Helena satt upp och red henne. Hon lider ju av någonting den hästen. Tomtar på loftet, myror i brallan eller någonting. Får snart överväga att kolla upp henne igen men det hittades ju ingenting förra gången och hon har ju betett sig så här tidigare oxå. Det är väl bara att vänta in sommaren.... Ska i allafall beställa några "kärring-örter" och se om det kan hjälpa. Det är ju trots allt på vårvintern hon spårar ur så här varje gång. Så det kan ju vara hormonellt tänker jag.


 
 
Ingen bild

barbie girl

5 februari 2009 19:21

tror på tomtarna =)Sicken synd på en jädra häftig tjej. Hoppas att örter hjälper, man har ju hört rätt bra om vissa. För hon kan ju f-n inte sässongsridas. Hur funkar de med utbildningen!? Du kanske får ta ut Annika till henne så hon får frågat poa vad tusan som står på ;-)

 
Ingen bild

Johanna

5 februari 2009 20:49

Nä säsongridning är inte ett alternativ. Måste hitta en lösning eftersom jag vet hur fin hon kan vara...

 
Ingen bild

Syrsan

6 februari 2009 13:15

Snöhelxxxte! Om du nu älskar snön så mycket så välkommen till mig å skotta den skiten oxå. Snö överallt!!! Blir på dåligt humör bara jag tänker på det. Goodbye till alla fina skogturer...Får väl rida ut i skogen till sommaren igen å det är läääääääääänge dit...Nu blir det bara att fara efter trista plogade vägar, suck! Nåja jag rider ju i alla fall på en vettig valack och behöver inte tampas med nåt kollrigt sto. Jobba med det du så jobbar jag med DIN efterlängtade snö.........

 
Ingen bild

Johanna

6 februari 2009 14:35

Så mycket snö har det inte kommit. Bosse har långa ben och kan behöva arbeta lite. Jag rider ju där det är oplogat och är glad för det, det är mjukare att landa ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards