Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Engelska sjukan eskalerar...

Av Johanna - 31 mars 2009 14:13

Pust och stön! Här ska skuras, här ska fejas. Här ska trimmas, här ska sprayas ;) Det är engelsk feber i Storön. I dag kommer fin besök från England och alla hundar har inte bara badats och fönats en gång under veckan utan TVÅ... Det blir några timmar i duschen kan jag säga... Det har fönats så det har bara snöat hår och jag såg stora horder av hår attackera mig och kravla sig in i min näsa och min mun. Jag blev nästan blind på köpet. När jag suckade lite över det tyckte mamma att jag var sååå löjlig. Men jag lovar det var nå kopiöst med hår all over the place. Har man långt över tvåsiffrigt i vuxna goldens så blir det en del hår att tampas med. Men mamma och pappa tycker det är heelt normalt. Vet inte om jag riktigt håller med och jag vet att min syster håller definitivt inte med ;) Nu är det bara en timme kvar till England anländer så jag ska schappa hem till mig så jag slipper talk swenglish ;)

 
 
Ingen bild

Therese

31 mars 2009 20:19

Jag hade blivit tokig av allt hår. Det Zelda släpper ifrån sig är fullt tillräckligt :)

 
Ingen bild

Syrsan

2 april 2009 09:52

Jag är så glad att jag lämnat det där ofattbara hundlivet bakom mig long time ago. Visst kan det tyckas att jag är egoistisk men mor å far har valt att helt annat liv, hundliv och tack vare att jag flyttat hemifrån tidigt å hade en allergisk pojkvän då så känns det skönt att inte leva detta hundliv. Jag hatar inte hundar men fick nog av att sköta om deras hudnar när jag bodde hemma. Å hundhår å sand å sånt som de drar in är jag bara glad att slippa. Men det är tur att man får pussa på andras hundar då å då så man klarar sig. Å så har jag ju min ögonsten , Bo. Min underbara själavårdare som man blis så lycklig av när man kommer till stallet. Han kan man bara vara nära och man blir varm i hela kroppen. Det är kärlek det! Å syrran - nu är det snart dax att göra plats för honom för snart kommer vi!!!

 
Ingen bild

b

3 april 2009 08:13

och "mormor och morfar" har köpt sig en liten bäbis, en chinees -nånting-powder puff. den absolut sötaste varelse jag sett på länge, en tik och så mjuk och timid och mild och stora mörka ögon med långa ögonfransar. En riktig tjej så man bara vill dö. och jag som inte brukar gilla små vovvar. Men denna är så att jag skulle kunna gå och skaffa mig en idag. Tom Andreas blev HELSÅLD!!! det betyder att hon kan charma;-)Kan jag skicka en bild så du kan visa hur hon ser ut?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards