Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Johanna - 14 mars 2009 12:38

Mera bilder på Ture i fredags. Ett med mig och han och ett med Helena (Helena hade inte planerat att rida därav den snygga klädseln ;)

Av Johanna - 14 mars 2009 09:57

Tog Pina på lina idag igen för jag trodde att hon skulle vara crazy i blåsten. Men ack vad jag bedrog mig =) Hon var som värsta mönster eleven. Lugn och harmonisk och vilade fint i steget och kunde till och med galoppera lugnt och fint. Hade med dom "mjuka" inspänningstyglarna och till och med det accepterade hon !!! 


Ture red jag men det gick inge vidare... Matte var lite spänd då Tures "mormor" hade kommit på besök ;) Men stundtals gick det väl hyfsat. Sedan fick mormor Helena prova på Torpeden själv. Och han flög fram på ridplanen ;) Var så kul att se honom RIDEN för första gången annars har man ju bara sett han transportera någon ryttare någon gång. Längtar till sommaren då Helena kan börja hoppa honom =)


På kvällen var det häst-kväll hos min kära syster. Jag, Helena och Anette (och delvis Elle) kollade på gamla filmer på mig och Cambi, Helena och Ceylona (Tures mamma) och en massa andra hästar. Och även en film när Ture var liten, liten bebbe. Sååååååååååå söt =)


 Vi fotade en del under dagens ridning men har bara hunnit få ett fåtal foton av Helena och detta är ett av dem på mig och min lilla ponny.

Ovido - Quiz & Flashcards