Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Johanna - 30 maj 2009 19:01

Nu har det gått ett tag igen sen sist känns det som. Red i allafall Pina på ridplan igår morse och det gick bra. Jag fick en aha-upplevelse angående min sits och mina problem med min överskänkel eller snarare min brist på överskänkel ;) Så det var kul att känna skillnaden efter jag korrigerade sitsen en aning.

Cambi har dragit på sommarbete och det känns nervöst och konstigt att inte ha henne på gården mer. Men jag åker ju förbi henne varje dag när jag åker in till "stan" så jag får lov att vänja mig att hon inte är hemma. Pina har gått och ropat idag och det skär i hjärtat när dom saknar varandra på det sättet. Cambi var då överlycklig att se transporten och formligen KUTADE in i bommen då jag inte hade öppnat den. Hon var full av förväntan och tyckte det var kul att åka på äventyr, vilket var skönt då jag trodde att hon inte alls skulle vilja åka iväg.

Idag har min syster varit här och vi har förberett en hage åt "Bosse" brevid de andra hästarna så de får bekanta sig lite före vi släpper i hop dem.  Han kommer i morgon! SPÄNNANDE! 

Sofie (min bonus-systerdotter) var med och hon fick äran att rida Ture barbacka =) Det gick mycket bra och Sofie var så duktig så =)  Här kommer lite bilder på Sofie, Ture, Pina och en lite bild på kennelns nyaste tillskott som vi sparat från sista kullen.  


Ovido - Quiz & Flashcards