Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Johanna - 22 maj 2009 08:25

Har inte riktigt haft tid att blogga. Vi håller på att bygga om i hela butiken, den har ju blivit 200kvm större och nu ska alla grejer och avdelningar byta plats. Sedan har jag ju varit med Helena och Wilda på 3-års test där Wilda blev Klass 1 dressyrtalang, och fick Diplom som hopptalang (och bästa hopphäst) . Heja Wilda, hon var såååå fin. Ingrid var ju där också med sin Enjoy Nothern som fick dubbeldiplom.  Jag fick springa som värsta paparazzi med två filmkameror och en stillbildare runt halsen samtidigt som vi fick göra i ordning hästar, löshoppa och serva Helena som skulle rida bägge på ridprovet och de skulle ha samma sadel direkt efter varann. Wilda var ju dessutom tvungen att lägga sig och rulle just innan ridprovet så vi fick plocka en hel del spån från knopparna ska jag säga. Olja, svart häst och spån är inte heller någon direkt lyckad kombination kan jag avslöja ;) Men allt gick ju väldigt bra som resultatet visar och det var klart att Kalix-hästarna var finast på hela testet ;)

 Har ridit Pina och Ture men det blev bara motionsridning hade ingen motivation till något mer seriöst arbete. Men det är skönt för hästarna att inte ha krav på sig hela tiden. Zingde har även varit här och hoppat lite med Pina och det gick jättebra. Dom var så duktiga så. Nu måste jag iväg och hjälpa min syster att få klar butiken det lär bli dygnet runt arbete fram till Måndag kl 12.00 då vi har nyöppning med nytt utseende och andra nyheter i butiken!


BYE BYE

Ovido - Quiz & Flashcards