Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Johanna - 10 maj 2009 19:55

Jag och Ture gick bort till ridplan och skulle kolla in underlaget. Det har ju spöregnat hela dagen igår så jag fasade att det skulle vara sim-pöl men icke sa nicke. Det var helt perfekt!!! Ture var värre på tårna och gick i passage inför kallblodstoet som står där... Herrejösses vad big han blev lilla ponnyn. Han glömde till och med bort att han är en liten ponnyhäst och for och stajlade som värsta schyssta hingsten. Sur att jag inte hade med en fotograf så snygg som han var idag.

Glömde tacka min kära syster i förra inlägget för att hon var så himla snäll som bara hon kan vara och filmade när Andreas red Pina. TACK!!!

Av Johanna - 10 maj 2009 16:55

I dag fick man nöjet att se Andreas rida Pina. Då jag har varit borta från ridningen i ca 3 veckor pga fysiska anledningar så var ju Pina lite på trycket. Men det är ju så gott som sommar ute så hon blir ju inte så där hel kollrig som hon blir på vår-vintern. Jag tycker hon skötte sig bra med tanke på hur lite hon har blivit aktiverad sista tiden. Andreas hade ju det i åtanke oxå så han tog ju henne lite lugnt.

Nu är jag ju tillbaka till min normala fysiska kapacitet så i morgon ska jag försöka rida igen. Känns bra att Pina är riden av Andreas i dag så hon inte är så jobbig i morgon. Speciellt skönt är att han har galopperat henne så hon fick bralla av sig som hon gör när hon inte galopperat på ett tag. Så jag behöver nog bara ta några enstaka språng i morgon.

Ture har känt på sig att matte är tillbaka i gängorna och har kutat omkring som en vettvilling i hagen. Vet inte riktigt om han vill visa att han är fit eller om han försöker visa att han minsann lätt kan kuta i från mig i morgon om jag försöker bjuda upp till ritt. Jag tror på det senare för han är ju rätt så bekväm och påhittig min lilla ponny =)

BYE BYE

Ovido - Quiz & Flashcards