Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Johanna - 8 oktober 2009 19:14

Har varit och ridit Pina hon var hur pigg som helst från början men sansade sig när hon hade sprungit av sig den värsta överskottsenergin. Man börjar känna att det går mot vinter när man rider henne. Lite tjuvrusningar och bus emellanåt men höll sig i skinnet ändå. Hon gick kanon sen trots lite halvdant underlag. Tränade mkt galopp och övergångar. Det är bara att när jag sen kommer i ridhuset under helgens kurs kommer hon bli slö och jag har lite svårt att anpassa min ridning från superhet till slökossa mitt uppiallt. Men snart blir det ju mer ridning i ridhus när det fryser på ute. 

Tog Ture bara på lina idag men ack så duktig han var. Han galopperade jättebra i bägge varv och jag galopperade honom MYCKET och inte en svettdroppe eller synlig trötthet hos honom. Skönt att han börjar få galoppen "i kroppen" igen. Han travar dessutom mycket bättre nu.

Bra dag med båda hästarna idag!Skrattande

Av Johanna - 8 oktober 2009 09:02

Jag gillar ju hösten väldigt mycket, men inte när det ska vara som halvdant allting. Är det halt - eller inte halt, ska det regna - eller inte regna, kommer det snö - eller inte snö. Inge kul när vädrets makter velar. I dag är det dock sol och jag hoppas vattnet ska sjunka undan på ridbanan så jag kan rida Ture och att vägarna ska torka upp så jag kan dra Pina till ridhuset.

Nå nu ska vi i allafall åka och rabiesvaccinera det lilla blåbäret så vi kan åka till Finland på utställning. Finns ju som sagt mycket roligare utställningar där tycker jag.

Har hittat en sadel nu som ska komma upp så snabbt som möjligt så jag får prova hur den sitter. En brun Skrattande Jag vill så gärna ha en brun sadel !!! Håll tummarna för att den ska passa.


BYE

Ovido - Quiz & Flashcards