Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Johanna - 6 oktober 2009 13:29

Till allas glädje fick jag ta fram postis i morse. Den har ju vilat under sommaren, men på morgonen tyckte jag det var dags för postis att göra entre i mitt liv igen. Alla som känner mig vet ju att jag gillar den mer glamourösa stilen i vardagen, i bästa Anna Anka anda.

  

Lägger in denna fina bild, så att alla kan se hur vacker postoverallen är. Framhäver figuren och är verkligen vintage med utmärkta sömmar och helt rätt i tiden. Dock ser man inte riktigt den snygga pilekragen på bilden men fin är den Kyss Nu blir min syster väääääldigt glad då hon ser att den än en gång kommer till användning min kära postis. Hon fixade ju så jag fick en snygg mountainhorse ridoverall i julklapp, men den är för varm ännu så nu blir det postis för hela slanten Skrattande


Vad mer har hänt förutom den glada nyheten om postis. Jo Ture har fortsatt med galoppträning, ovanligt va ? Pina har gått bra. De har hunnit löshoppa och longerats och ridits och tömkörts. Jag har varit i Sundsvall och då tog Annso hand om Tures motionering och hon tyckte att han har utvecklats massor. Så det var ju kul. Jag har ridit för Andreas Hesse i Måndags. Det gick bra, dock var Pina lite slöare än vanligt - hon blir lätt det när hon kommer in i ridhuset- och då tappar jag sitsen och blir lite tveksam.  Han tyckte i allafall att det var väldigt kul att se att hon blivit så fin så då blev vi glada och nöjda Skrattande han nämnde även att hon var jättefin i munnen och det har ju varit hennes största problem så det var superkul att få höra. Pina blev inte ens det minsta svettig och det var också skönt att känna att hon är vid god kondition.

Vi tränade mest övergångar till och från mellantrav förutom andra basic grejer och det var härligt att rida i ridhuset som vanligt. Nu längtar vi till helgen då det blir 2 lektioner till för Andreas.


Sundsvall då. Nelzon vann sin klass (junior) och fick HP så vi var ju såklart nöjda över det. Men jag längtar till han blir lite äldre så han får tävla mot dom stora grabbarna det är så mycket roligare och mer "på riktigt" känns det som.

Mamma blev 4 bästa hane med CK med "Nasse" (som bara är junior!) och 2 bästa tik med Cert för "Pingla" (som bara är unghund!) så hon var supernöjd med resultaten.

Sätter in en höstbild på min underbara hund som nu har hunnit fylla 1 år! Titta och njut Skrattande  

Ovido - Quiz & Flashcards