Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Johanna - 9 maj 2010 14:33

Härligt väder det varit i helgen. Sol och sådär lagom varmt så man kan gå i tröja utan att frysa. Har transport tränat med Ture idag och det gick kanon. Försökte dock få pappa att komma och stänga, men så fort Ture såg honom så la han i handbromsen och sedan backen. Så jag fick tack vackert träna att stänga själv och då gick det bättre.

Efter transporterandet så fick Ture ett bad, vilket han inte fått sen han var sisådär 5-6 år. På sant!! Han trodde jag ramlat och slagit huvet. Förvandlingen till Fullblod i startboxen gick snabbare än blixten, men han fann sig någorlunda efter ett tag. Efteråt gick vi på en promenad för att han skulle torka. Då var han ju i "red zone" efter badet och betedde sig som värsta eldigaste hingsten. Stegrade och passagade och höll på. Men jag knata på och låtsades som om ingenting. Stackars Ture försökte få nån slags respons, han gillar ju om jag blir irriterad så han riktigt för leva ut sina myror i brallan. Han betedde sig som att jag hade världens skarpaste bett i munnen och samtidigt piskade därbak och i verkligheten gick han i grimman med en sävlig norrlänning i andra ändan grimskaftet. Nå jag ignorerade vidare och efter ungefär en halvtimme så gick han någorlunda normalt. Sedan gick vi hem och borstade och frissade manen och han njöt för fulla muggar. När jag sedan släppte lös han i hagen då skulle han minsann återta tronen och for och skenade och stajlade upp sig som en galning åt sina pipande tjejer.

Nu är det Pini Wi som ska motioneras och jag vill ju åka in till ridhuset, men samtidigt är det ju så fint väder.. Vi får se.


Ovido - Quiz & Flashcards