Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Johanna - 8 maj 2010 19:46

Jag kom farandes efter jobbet igår och hoppade ur bilen och ropade loppi, loppi Pina! ( Det betyder galopp, galopp för er som inte vet) Pina stod och sov i solen men var genast med på noterna! Drog iväg till grannens bana och hade galoppövningar så svetten rann. På mig alltså... Travarbete efter galoppen var en mardröm då Pinas gas hade hakat upp sig ;) Men det sprollar (som Alva skulle ha sagt) för det var galoppen vi skulle träna och den gick bra.

När jag kom och skulle rida idag var hon mindre med på noterna ;) Hon suckade lite tungt och såg ut som att hon tänkte: VA F*N... Men när hon väl kommit in så börja hon tagga upp sig som vanligt. Nu ska jag springa, nu ska jag springa, nu ska jag springa är hennes mantra tror jag. Gick till grannen igen och idag tänkte jag att vi skulle huvudsakligen jobba rund och låg i trav och det gick kanon. Hon var jättefin. I morgon blir det nog att åka till ridhuset och träna övergångar, för att sedan ta uteritt på Måndag då det är plektion på Tisdag. Men den som lever får se hur det blir. Ture har fått skritta ut idag och han är oöm som aldrig förr. Men kan tandläkar-helvete komma nån gång?


Ovido - Quiz & Flashcards