Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

Fortsätter i samma dåliga stil...

Av Johanna - 1 maj 2010 07:42

Har verkligen blivit urkass på detta bloggande. Just nu är ju allt så jädra grå-trist så det spelar ingen roll. Blir bara en massa jädra gnäll. Jens har blivit erbjuden ett bra jobb i Umeå och just nu så känns det verkligen som att det vore underbart att flytta. Umeå är ju inte Övik men rätt så nära bjästamoooon i allafall ;) Det är ju bara synd att dressyrtränarna jag har sett därikring är låååångt ifrån det som jag vill träna för. Ute är grått, inne är grått, grått, grått, grått. Tur att jag har något stort grått (blått) som piggar upp min vardag. Jag menar förstås Nelzon   


Hästarna har fått lite "sovmorgon" idag. Det regnar ju ändå ute och eftersom de har såna där speciella hö-nät inomhus oxå så har de ju alltid mat. Pina verkar ha lugnat ner sig nu och det är inte med livet som insats hela tiden nu, bara emellanåt ;) Kanske hon kan lugna sig så pass att vi kan börja med lite mer vettigt arbete igen efter två veckors rastning av överladdad, hormonstinn super-stinta ;)

Vi ska väl flytta lille B till ett annat stall idag, om jag hinner och orkar utan att sprängas, då jag känner att det har blivit lite mycket för mig nu. Hoppas han inte blir galen av att stå på "luni-farm" bara, och jag inte blir galen av att behöva vara där och hålla lektion. Men det känns som en bättre lösning just nu i allafall.  Nu återstår bara att fundera ut vad som ska hända med Saga. Skulle ju gärna vilja ha någon som sköter och rider henne. Nä, nu ska man ut i skitvädret.   


 
 
Ingen bild

Syrsan

1 maj 2010 11:03

Nänänä...har jag nu äntligen fått hem dig efter att hdu varit på vift i några år så vill jag inte att du ska flytta igen ;( Kan ju förstå att du har en jobbig sits med M o F som ställer en massa krav och Jens som ränner för jobb å du får fixa det mesta all-alone men det finns annan lösning. Jens kan söka jobb härikring, ni kan köpa er ett hus som ligger långt ifrån M o F så du får lite mer EGET liv. Jag kommer ialla fall göra det jag kan för att få dig att stanna här uppe i lilla Kalix

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards