Alla inlägg under december 2009

Av Johanna - 14 december 2009 19:34

Nelzon har lussat hos sin mommo idag     

Av Johanna - 12 december 2009 18:00

 I morgon ska min lilla favvo-valp flytta till ett eget hem   

För första gången i hela mitt liv har jag haft en tik som favorit i valp lådan. Jag har kallat henne Kylie sen hon var några dagar gammal. Jag har haft klockren inkallning på henne sedan hon var 4 veckor. Vi har ett speciellt band jag och lilla Kylie   Hon tittar på mig med sån kärlek i blick så jag blir helt knäsvag.  Jag har aldrig varit så nära att skaffa en tikvalp som nu. Men jag har gått emot både magkänsla och intuition och beslutat mig för att någon annan ska få ta hem lilla Kylie. Känns som att jag sviker henne men har inte tid för någon mer hund, inget intresse för den träning jag anser en Golden Retriever behöver och gillar inte att städa   

Men mitt hjärta gråter och det kommer bli en tung dag imorgon. Lycka till i livet, lilla Kylie....

   KYLIE 6 veckor

Av Johanna - 11 december 2009 23:30

SÅ ÄR CALLE BÄST I ALLAFALL   

Av Johanna - 11 december 2009 23:12

Kanske inte kan stava rätt, men ni fattar vad jag menar   

Har varit och kollat på Hesse-kurs idag. Har lärt mig massor i vanlig ordning. Har inte ridit själv då Pina inte riktigt är i form   Helena hoppade in på mina pass och därav rubriken. Hannah och Helena glänsde idag kan man säga! Dom var så duktiga! Heeelt otroligt att titta på. Jag blev nästan lite grinfärdig faktiskt. Det var härligt att se. Rent ut sagt vackert! Inte något alldagligt över Hannah idag inte. Jag tror nog att Hannah inte kommer att komma i närheten av transfer-listan på ett bra tag ;)

Anette var med med Bobo och det har gått mycket framåt för det ekipaget. Bosse ser helt annorlunda ut i kroppen, mycket mer högrest och spänstig. Anette har börjat rida och använda sin kropp mer och sitter så mycket bättre. Sedan när jag såg att Anette blev osäker och tveksam ville jag lägga mig i och heja på henne   . Jag förstår hennes dilemma då jag själv haft en häst med samma tendenser som Bosse har. Man vågar inte riktigt gasa på för man vågar inte riktigt lita på att bromsen kommer att funka. Men det är bara att våga för att vinna syrran, kom igen!! Nu är jag sjuuuuuuuukt ridsugen så snälla vädergudar ös på med snön nu, pleeeeeeeeeeeeeeeease!!!



Av Johanna - 9 december 2009 15:35

Alltså det är ju helt otroligt hur mörkt det är här i Kalix. Man fattar det inte när man bor söderöver hur mörkt det egentligen är, och man fattar inte riktigt när man bor här att det inte är lika mörkt söderöver. Detsamma gäller i och för sig sommaren oxå, då det är så ljust här även på natten men hellre mörka sommarnätter än totalt mörker på vintern. Eller vinter är det ju inte ens heller. Det är barmark med små fläckar av is och vattenpölar. Varje morgon jag vaknar så tror jag att det inte är dags att stiga upp för det har inte ljusnat ännu, men så fel man kan ha, det blir inte ljusare än så här. Sedan hålls det så där lite halvskumt i några timmar och sen är det kolsvart igen. Att det inte finns en flinga snö gör ju inte det hela bättre. Jag blir så less så jag dör. Jag vet inte om man pallar detta jädra mörker, eller om man måste flytta neråt igen. Helst till skåne - mitt drömställe... Men lever man med en skoterälskare så måste man tydligen offra sig och bo på jordens ände, i totalt mörker - och det finns ÄNDÅ INGEN SNÖ!!!!! GE MIG SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ, NÅGON!!!!!!

Av Johanna - 3 december 2009 11:47

Jaha, snart drabbas man väl av djup depression. Snön lyser med sin frånvaro här i Storön. Eller lite har vi fått ungefär 1 cm så det nästan täcker backen. Men vad hjälper det. Har inte lust att blogga då jag känner att det inte finns något kul att skriva. Känns trist att åka till ridhuset då jag måste rida där 4 ggr/vecka för att känna att det ger något och det är inte så billigt att hålla på så. Nästa år ska jag planera för avställning denna tid på året så man är förberedd och det känns helt OK att de står.

Nå det positiva är att det blir mer gjort i stallet. Nya dörrhandtag, lysknappar och nya lysrör i duschspiltan. Stor kvicksilverlampa mot ridbanan och lite annat smått och gott. Det är härligt när det börjar bli ordning och reda. Så snälla snö - FALL NU!!!!!!


Ovido - Quiz & Flashcards