Alla inlägg den 23 december 2009

Av Johanna - 23 december 2009 22:31

Det kommer mer och mer snö och ingen är lyckligare än jag! Nu väntar igångsättning av hästarna, men jag har bestämt att jag ska vänta till efter julhelgen så man slipper stressa.

Jag är väldigt lycklig över vår nya hage som gör det möjligt för mig att ha ute hästarna minst 12 timmar om dagen så de inte behöver bli ståendes i några boxar längre stunder. Jag är också väldigt lycklig över mina höbegränsningsnät som ser till att hästarna har mat dygnet runt, när dom vill, utan att för den delen gör det möjligt för dom att vräka i sig hur mycket mat som helst. Det är som att dom betar hö i stället. Underbart! Nu väntar jag med spänning att det ska göra susen för kalaskulorna på Ture och Saga. När motionen kommer igång kommer dom nog bli riktigt smala och fina - utan svält. Jag kan ju inte banta hästar och tycker att dom inte ska behöva vara hungriga och slåss med varandra i hysteri när maten kommer. Därför brukar det resultera i allt för mycket hull. Men nu är detta problem löst - FANTASTISKT smart och väldigt lustigt att man inte tänkt på denna enkla lösning förut. Man har lekt med tanken men inte gjort slag i saken. Men nu är det gjort och det var billigt, enkelt och smidigt.

Nu hoppas jag alla får en bra julafton i morgon - var snälla med varandra!



Ovido - Quiz & Flashcards