Alla inlägg under november 2009

Av Johanna - 7 november 2009 18:28

Då har det kommit en massa snö som alla börjar sin blogg med Flört Härligt värre men jag vet ju att den säkert är borta i morgon. Det är alldeles för milt väder för att detta ska stanna. Dessutom har de lovat regn hela nästa helg så det är bara fortsätta deppa Flört

Nå jag skulle ju åka in till ridhuset i dag då Jens har lagat transporten. Men det var ju alldeles för härligt ute så jag premiärturade på min ridbana.

Ture var lite bekväm som vanligt som han alltid är när han har fått vila, men tyckte det var lite spännande på nya banan. Men jag vet att buset kommer om några dagar när han kommit igång mer. Tog honom på lina ett tag och sedan skrittade jag uppsuttet, och tränade lite halter, sidförande och skolor i skritt.

Pina var pigg som attans (så klart) men höll sig rätt bra i skinnet även om det kröp i det Flört

Pina fick bara lång, låg i alla gångarter för att mjukstarta lite inför måndag. Några sparkar i galoppen, men det är sånt man får ta när prinsessan fått gå och skrota.

Men jag hoppas att alla ber med alla fingrar och tår tillsammans med mig att snön ska få ligga kvar. Oskyldig

BAJ BAJ

Av Johanna - 5 november 2009 09:40

Nu börjar detta bli lite komiskt tragiskt nästan. Jaha då hade man bestämt att ridplan skulle invigas.. Va händer då. Ja givetvis så fryser mark-jäveln under natten. Har inte varit frusen på hela hösten, men nu jädrans passar den på. Det är inte mening att jag ska rida i höst, eller så tycker någon där uppe att hästarna behöver få vila. Hoppas Jens får lagat transporten idag då så jag i allafall kan åka till ridhuset... Men jag ska jobba så då brukar det tyvärr inte bli många knop för hans del...

Hoppas på att få skriva nåt kul snart på bloggen istället för bara mörka ,trista, ledsna höstnyheter.

Annars måste jag ta och åka utomlands ett tag så jag inte dör av depression.

Av Johanna - 4 november 2009 14:24

Har skruvat upp isolatorer idag och nu gäller det att koppla de här nya staketet så bra som möjligt. Nu är det trä och vintervänligt elstängsel som gäller. Hoppas det blir grill-styrka på det.  Sen säger jag till Ture - bring it on!!! Fast jag ska nog säga det lite kaxigt så där när han inte riktigt hör...

I morgon ska Jens försöka laga transporten i allafall och flytta lastbilen som han så snyggt har ställt mitt på ridbanan. För nu orkar jag inte vänta på snö nåmer utan jag kommer att rida på den i allafall.

Ture har pryat som kvinno-misshandlare och tagit två rejäla tuggor av lilla prinsessan. Man jag såg i förrgår att hon var liiiite väl kaxig mot honom i höhögen så jag förstod nästan att han skulle bli less. Rengjorde och smorde igår kväll och som tur är så var det riktigt fint redan i morse. Betten sitter alldeles där täckes-halsens-början-kant är så det är nog inte så skönt om det ligger där och gnider och gnuggar in diverse smuts. Fick ta och spänne täcket riktigt löst i bogen så att det gled lite långt bak.

Nu är det dax att ringa Janne på DeLaval och fråga hur jag ska ansluta den nya vintertråden.

So long


Av Johanna - 3 november 2009 16:13

Har varit och ridit Pina i ridhuset. Hon gick bra. Ganska mycket bockeli bock, men det är förståeligt. Har hyrt en transport för att kunna frakta Ture, men den har ju givetvis strejkat. Har haft tokmani för att hålla tankar på annan plats. Skurat boxar, tvättat grejer, byggt hage, städat stall, möblerat om mm mm. Men skulle helst av allt vilja rida men det verkar inte bli något av det i denna skithöst. Nåja, det är ännu inte så lång vila de har haft så än har de inte tappat så mycket.

Nu känns det som att luften gått ur och att allt går emot mig. Jag vet att jag ska skatta mig lycklig med ett eget stall, egen bana, egen transport (även om den är gammal och skruttig) och framförallt en egen häst, men när det inte går att använda blir jag PISS LESS! Snart kurs och hästarna kommer inte vara i form och jag HAAAAAAATAR det!!!!! Skrikandes Går inte att rida ute i skogen heller det är ju inge bra, blött och sankt och jäkligt.


Fast som tröst så vet jag i allafall att jag kommer ha Storöns FETASTE staket!!! Cool

Av Johanna - 2 november 2009 14:12

Drottningen har nu fått somna in och galopperar vidare med sin käre Frasse på de evigt gröna ängarna.

Vila i frid, gumman

  

Av Johanna - 1 november 2009 11:23

Och det var lilla Sirpa-Liisa Lappalainen!!! Jag vet att det finns paket som väntar på dig.... Vi får ta det när vi ses nästa gång. GRATTIS SINGDE!!!  Sätter in en bild på en typ i din storlek Oskyldig

  

Ovido - Quiz & Flashcards