Alla inlägg den 17 november 2009

Av Johanna - 17 november 2009 09:56

Surt,  sa räven om rönnbären! Inte kul att snön har regnat bort och kvar är lera och isfläckar. Som tur är så har jag så bra hage så jag får ingen djup lera utan bara lite slisk på ytan. Men då mockar jag ju den oxå så att det inte ska bli en halv meter gödsel i hela hagen till slut.

Dag 2 med Andreas då - Ja det var ju till att nöta galopp som vanligt. Och det gick bra ibland, mindre bra ibland. Jag ligger som på en gräns hela tiden. Ibland lyckas jag och kommer över den och mitt var det är så slinker jag tillbaka. Irriterande, men jag får träna vidare. Travarbetet gick godkänt. Det är lite trist period just nu. Känns som att vi ligger i mellanfas ungefär. Men det är bara att träna vidare så han man snabbare än man tror kommit över den här tråkiga "transport-sträckan". Men då vill jag ha snööööööööööööööö!!! FÖR F*N!!!

Nå ja, Pina är då helt fantastisk i allafall. Hon gör rätt direkt jag får allt att stämma för mig själv, och tvekar inte att opponera sig om jag inte är 100 % med och fokuserad Flört. Jag kan göra fel 10 ggr och sen gör jag rätt en gång och då funkar hon direkt. Fantastiskt. Man kan ju tänka sig att hon ska lära sig rätta sig efter de fel jag gör - men ICKE SA NICKE Skrattande Klart hon säkert gör det till viss mån(tyvärr), men än så länge så väntar hon på de rätta signalerna. Så nog märker man ju att han inte bara har sågspån i huvet Andreas Flört, för lyckas jag göra som han säger - då blir hon underbar! Men sen är det ju lite jobbigt att hålla reda på allt på en gång och så mycket information på en gång så man blir ju helt blingrad emellanåt. Men sen när man kommer hem och får sortera och prova på egen hand då brukar det tändas ett och annat liljeholmens.

Nu lär det ju inte bli någon ridning här hemma närmsta dagarna då det bara är is och lera, men Pina får åka till ridhuset någon dag under veckan och sen är det ju kurs för Maria Hjorth till helgen. KUL!

Ovido - Quiz & Flashcards