Alla inlägg den 11 november 2009

Av Johanna - 11 november 2009 15:16

Jaha, det har gått ett par dagar sen sist. Värt att nämna om dessa dagar är väl att jag varit och ridit för Andreas med Pina. Jag red fördjävla dåligt om jag får säga det själv Tungan ute men inte så konstigt då jag knappt ridit senaste månaden. Men det var kul ändå.

Ture har haft besök av Ingrid (vet), hon hittade riktigt fula hakar på hans tänder (som måste slipas bort med maskin, nästa gång "maskin-killen" ska komma upp) och det jag sett i hans öga var bara pigment bortfall, så inga stora problem och det var ju skönt. Men hakarna förklarar varför han "snappat med bettet" när han kommit upp lite med nacken för då har hakarna begränsat hans käkars rörlighet. Tur att man är försiktig och inte tvingar sin häst till diverse saker när man märker att dom inte vill. Då hade man fått stå i skamvrån nu.

Vi har byggt foderbegränsare till hagen och till stallet.  Mycket bra, enkelt och praktiskt men hästarna är lite sura Skrattande dom är ju van att vräka i sig hur mycket som helst. Nu får dom ju inte munnen full på en gång, dom får vänja av sig med hetsätningen.  Så nu kommer jag kunna halvera hömängden , men ha samma ät-tid (dvs dygnet runt, när de vill) så det är fantastiskt bra! Både billigare för plånboken och bättre för hästmagarna!!!


Ovido - Quiz & Flashcards