Direktlänk till inlägg 7 november 2009

Snö och premiär på ridplan

Av Johanna - 7 november 2009 18:28

Då har det kommit en massa snö som alla börjar sin blogg med Flört Härligt värre men jag vet ju att den säkert är borta i morgon. Det är alldeles för milt väder för att detta ska stanna. Dessutom har de lovat regn hela nästa helg så det är bara fortsätta deppa Flört

Nå jag skulle ju åka in till ridhuset i dag då Jens har lagat transporten. Men det var ju alldeles för härligt ute så jag premiärturade på min ridbana.

Ture var lite bekväm som vanligt som han alltid är när han har fått vila, men tyckte det var lite spännande på nya banan. Men jag vet att buset kommer om några dagar när han kommit igång mer. Tog honom på lina ett tag och sedan skrittade jag uppsuttet, och tränade lite halter, sidförande och skolor i skritt.

Pina var pigg som attans (så klart) men höll sig rätt bra i skinnet även om det kröp i det Flört

Pina fick bara lång, låg i alla gångarter för att mjukstarta lite inför måndag. Några sparkar i galoppen, men det är sånt man får ta när prinsessan fått gå och skrota.

Men jag hoppas att alla ber med alla fingrar och tår tillsammans med mig att snön ska få ligga kvar. Oskyldig

BAJ BAJ

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards