Direktlänk till inlägg 12 november 2009

Rida, rida ridhus

Av Johanna - 12 november 2009 09:47

Var och red Pina i ridhuset igår kväll. Jag fick till riktigt bra galopp-partier och fick känna på skillnaden Andreas försökte få fram i Måndags. Som vanligt behöver jag sova på saken och prova själv för att det ska funka. Hon gick jättebra! Så länge jag var ensam där i allafall Flört Och då menar jag inte att hon blir störd av andra ekipage/människor utan det är helt å hållet jag som påverkas. Hon var en dröm igår lilla prinsessan. Så härlig och lugn och harmonisk. Går på transporten som hon inte gjort annat, är så lugn i gästuppstallningen och överhuvudtaget säker och mogen (som jag och singde brukar säga när dom sköter sig Flört) Och hon är ju ändå inte trist, lat eller "halvdöd". Hon är pigg alert och nyfiken i allafall. Underbar helt enkelt, och söt som socker på det då Flört 

Ture fick tömköras hemma. Inte kul och känns väldigt trist just nu, men snart kommer väl snön (får man hoppas) och då kommer dom få arbeta uta helskotta Cool.  Det hade varit roligare att få köra han. (Han är ju inkörd) Men (som tur är, jag bli ju så klart så nervös när det gäller Ture) har jag ingen passande sele och det känns lite dyrt (skulle aldrig få för mig att köra med någon skit-sele) att skaffa en sele när jag inte är så himla flitig med körningen. Han var i allafall pigg och alert, och verkar tycka det varit skönt att bli av med lite vassa kanter i munnen. Undrar hur han kommer kännas när han slipper hakarna sen...

 
 
Ingen bild

Helena

12 november 2009 10:28

klart som korvspad att du måste spara och köpa honom en sele. Jag skulle kunna döda för att ha en inkörd. Tänk vad bra att jobba dem så. Det vet du ju. Tror jag ska skicka feta Wilda till dig på tömkörning och skakel vänjning:-)

 
Ingen bild

Johanna

13 november 2009 10:22

Då är det ju bara att köra in en då ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards