Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Johanna - 20 januari 2012 19:37

Då var det fredag.. Har ridit Ture idag igen. Snart kan jag inte ställa mig upp nåmer, har så träningsvärk i benen. Fantastiskt! Kunde inte ana att det var så jobbigt att åka på en häst i en halvtimme ungefär. Helt otroligt. Det gick jättebra idag. Jag hade mycket mer koll på mig själv och allt som jag ville ha ut av ridpasset fick jag. Tränade volter och sidförande och att streeetcha. Stavas det så ...?...strecha..... stretcha, det måste jag nu ta reda på.

BYE


  

Wera ny unghäst i stallet. Världens sötaste diva :)


Av Johanna - 20 januari 2012 19:25

Hujeda mig!!! Hur i hela h-vete kan man få sån träningsvärk av lite ridning (åkning) av häst.. Det är ju helt otroligt. Man har nog varit rätt hyfsad form förr i världen i allafall, för så dålig form man är nu är ju nästan straffbart. Det har ju sina förklaringar såklart, men ändå.

Dag 2 på hästryggen gick hyfsat. Koncentrerar ju mig bara på att strecha Ture låååång och låg och att hitta min kropp igen. Han kändes lite svagare i ryggen idag och han tog nog ut sig lite igår när han hetsade omkring. Väntar nog med att sätta igång Pina till efter min sista cellgiftsbehandling (har ju en kvar) det tar så ini norden på krafterna bara med en häst att rida. Men vi får se. Kan vara bra att ha lite ridning " i ryggen" när man ska upp på henne efter nästan 8 månaders vila   Jag vill ju inte ramla av och bryta ett ben det första jag gör....

 

Jag och Pina för hundra år sedan ungefär :)

Av Johanna - 20 januari 2012 19:10

Hej och hå!

Måste ta upp bloggen igen så jag har koll på vad jag gör   Vet i allafall att en liten prick som blir glad   


I dag var det då dags för premiärturen på väääääldigt länge. Ture är stackaren som fått äran att guida mig tillbaka till ridningen. Han var het som ett skållat troll och kändes som en gummiboll. Jag var riktigt värdelös och hade inte alls koll på grejerna   Kroppen kändes som en stor blobb som dallrade omkring   , händerna levde sitt eget liv och benen ska vi inte ens prata om. Det känns som en lååååång väg tillbaka speciellt eftersom jag gått upp ca 20 kg under min sjukdomsperiod. Inte lätt för mig att rida med de nya kilona som jag aldrig förr haft där. Nåja, de ska ju bort jag tänker inte utsätta mina stackars hästar för en massa övervikt i onödan.

Nog längtar man till sommaren lite grann :)



Ovido - Quiz & Flashcards