Alla inlägg den 25 juni 2010

Av Johanna - 25 juni 2010 12:16

Steg upp tidigt för att hinna rida innan värmen slog till, men ofta :) Tok varmt ute och hästarna låg som döda sälar i solen och stekte fläsk. Så jag tog in dom så de fick vila i det svala stallet och tog och borstade dem och myste lite. De får slippa ridning idag, för ikväll när det blir svalare ska man ju på midsommarfirande med hela familjen. När det inte blir ridning då får man ju tid över till lite bloggande. Fast egentligen skulle jag väl behöva städa och så men vem f*n ids det ;) I veckan har Ture tränat galoppfattningar, vilka börjar bli riktigt hyfsade, varvat med skogsridning. Pina fick skritta ut igår och har övrig tid gjort ett bra jobb på banan. Nelzon håller på att byta päls och tycker det är lite onödigt varmt, han vill ju gärna skena omkring hela dagarna och det är liiiite för varmt för det trots att han är så korthårig.

Nå nu ska jag kanske gå och tömma bilen på lite skrot. Hästmat (inte ens i påse), hundben, pinnar, senskydds-inlägg, reklamblad (ca 1 ton), sjutton hundkoppel, hundplädar, tröjor, skor, handskar, servetter, brev, 18 kg grus, hö, diverse bildelar, verktyg, grimskaft, bett osv är lite av det man kan hitta i min bil :) Dessutom kommer jag säkert hitta nåt som jag har haft borta sen förra sommaren - dvs sen jag städa bilen sist :)

GLAD MIDSOMMAR!

Ovido - Quiz & Flashcards