Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Johanna - 17 juni 2010 00:04

Jaha, försöker väl då blåsa liv i blogghelvetet igen ;) Nä men allvarligt så känner jag att jag har lite svårt att hålla koll på hur hästarna rids osv när ja inte har bloggen att kolla om jag har funderingar.

Idag har iallafall Helena varit och ridit mina ögonstenar. Såg att Pina utvecklats åt det håll jag vill och att Tures galopperande på lina har gett utdelning. Ture såg ut som en miljon och inte alls som bilderna på Helenas blogg, som för övrigt tagits av en proffs-fotograf som aldrig mer tänker ta ett kort på Ture då han ser förjävlig ut när jag fotar ;)

Hästarna verkade trötta idag och det är jobbigt att faktiskt behöva leta mat i hagen istället för att bara stå och mumsa från "middagsbordet". Men Ture ska ner i vikt så nog är det bara att  han pallrar arslet iväg till andra änden av hagen där det finns mat, istället för att stå med bedjande ögon och vänta till jag får panik och slänger in ett par ton hö. När till och med Pina är i bra hull så vet jag att det inte är någon svältgräns, vilket Ture vill att jag ska tro. Ture tycker det är rena rama djurplågerin iallafall ;)


Ovido - Quiz & Flashcards