Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Men hur dålig är jag då inte???

Av Johanna - 15 april 2010 10:19

Blir aldrig nåt bloggande nuförtiden. Men det är ju så härligt ute så man vill inte riktigt sitta inne och uggla ;) Nå hur står det till då? Jo det är helt ok förutom att Pina har det lite besvärligt med pälsfällningen (?) och blivit alldeles yr i huvet ;) Hon har fått ett återfall kan man säga. Het som ett skållat troll... Men hon får ta det lite lugnt nu med longering och skrittvila ett par dagar utefter vägen. Den vackra Ture börjar titta fram emellanåt igen. Han har ju haft nån slags förklädnad i vinter i form av grizzlybjörn eller nåt annat vidunder. Har funderat om man ska våga sig på att rida ut på den ena och ha den andra som handhäst... Det skulle vara så praktiskt att få med sig båda utan behöva gå själv... Det kommer nog tyvärr att ske att jag provar i framtiden ;) Dom är ju så snälla när dom är tillsammans så det booorde gå...

Sedan undrar jag om någon har erfarenhet av tillskottet MSM?


 
 
linda-li

linda-li

15 april 2010 10:40

Håller med, du har varit skitdålig på att blogga, det går ju så fort:-) Gav Askö Strimman MSM, om det hjälpte honom vet jag inte riktigt.... Har läst någonstans att vi människor tar åt oss många gånger mer av det tillskottet än vad en häst gör, så stämmer det så kan man ju inte ha sig själv som försökskanin heller. För min egen del kändes det dock bättre att han fick MSM:-)

http://linda-li.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syrsan

15 april 2010 19:30

Ja du Lill-Sis. Kan ju vara rätt avkopplande att sitta vid datorn en stund på kvällskvisten och fabulera lite om ditt å datt. Eller så är du inne i nån trist period helt enkelt då du upplever att du inte har nåt intressant att berätta, då glömde du ju berätta om Nelzons läkarbesök, den kvällen du fick med dig en guling, mm.. Å jag kanske har saker jag vill skriva om i mina kommentarer, typ att vi fick vara oroliga när katten var ute till halv tolv på natten, när Bo fick översvämning i hagen å stod likt en strandsatt på sin öde ö av skit och sånt . Nu får du allt skärpa dig. En kvart om kvällen kan du väl fixa så vi får....?

 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

16 april 2010 22:07

Håller med de övriga att nu får du pekpinnen på dig snart! =))

Ger mina msm och vet inte heller om jag märker nått men de ska ju vara bra så de är bara ge då ;0) blir ju inte sämre i af!

http://www.stallcalissendorff.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards