Direktlänk till inlägg 7 april 2010

Snön tinar

Av Johanna - 7 april 2010 23:14

Snön tinar i en hiskelig fart... Och det som göms i snö, kommer fram i tö... Dvs min ridbana ;) Har hiskelig beslutsångest om vad som ska läggas på. Och det ska helst bli så bra som möjligt till så billigt pris som möjligt.. Och tyvärr brukar inte detta gå hand i hand.. Behöver ju material till bommar och hinderstöd oxå och ett staket... Staketet får nog komma i sista hand, så tyvärr Singde blir det nog till att styra ett tag till ;) Nå det blir säkert bra i slutändan - OFTA ;) Nu blir det skritt efter asfaltväg och ridhusridning ett tag framöver. SUCK... Det har varit så jädra skönt att bara gå ut utanför stalldörren och kunna träna ordentligt. Har börjat "damma av" Ture och fettet dallrar under varje borst tag ;) Trodde sadelgjorden inte skulle räcka till men det gör den. Men han är vacker ändå min stora köttbulle. Pina har varit på träning för Maria E i veckan och jag är väldigt nöjd. Nu hoppas jag på en tid till veckan oxå.

Hästarna har nu dragit ner på ätandet rejält och det märks att de nu förstår att de kommer alltid att finnas mat när de blir hungriga. Det har halverat ätandet på natten och det tackar jag för :) Så då kommer nog Tures mage minska bra mycket när han nu får röra på sig mer oxå. Pina däremot behöver ju inte alls minska på sitt ätande så jag får se om jag kanske måste ge henne lite löst hö på kvällarna oxå då jag inte gillar att proppa en massa kraftfoder i mina hästar. För smalare behöver hon inte bli. Det bästa med de stora näten jag köpte till rundbalarna är att jag har inte något spill alls på rundbalarna. De äter upp varenda strå, och balarna räcker dubbelt så länge. Hur härligt som helst.

Nå nu ska jag kolla på insidan av mina ögonlock.

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

 
 
linda-li

linda-li

9 april 2010 18:25

Men alltså, vad är det för nät du nämner? Beskriv dem:)

http://linda-li.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johanna

9 april 2010 22:54

Finns att köpa här http://caisasshop.ebutiken.nu/
Fast jag har även gjort egna av bandymåls-nät som jag har inne i boxarna. Problemet är väl när man har hästar med skor så måste man göra en ram så de inte fastnar med broddarna, fast det är väl kanske inte så stort problem egentligen. Det är väl bara att göra nån trä-ram eller nåt som man sätter runt. Finns många olika lösningar. Har provat mig fram lite för att hitta den som passar mig bäst och som är minst besvärlig ;) Vissa använder nät av metall men jag inbillar mig att det kan skada tänderna och att dom ska kunna fastna då det är kallt, du vet som när ungar slickar på nåt metall och fastnar med tungan ;) Alla som jag känner som provat utfodra med nät tycker att det är väldigt praktiskt och ekonomiskt även dom som inte är med i "barfota-sekten" ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards