Direktlänk till inlägg 5 april 2010

fiske i brunn

Av Johanna - 5 april 2010 01:01

Började dagen med ture på lina och sen en skrittpromenad. Sedan tog vi skotrarna och åkte ut på isen för att pimpla. Det var som att fiska i en brunn. Inge fisk som ville se döden i vitögat. Det var bra, för jag tycker alltid så synd om de stackars fiskarna som ska sätta livet till för att vi ska tycka det är lite spännande. Solen gassade och det var härligt på isen. Saknade dock min syster lite... När vi sen åkte in mot land (hem) så blev det lite spännande i "flö-vattnet" men det slutade bra i allafall. Jag stod med skotern med ett stort vattenhål framför mig och Jens försökte med ett stort leende på läpparna övertyga mig att det skulle gå bra. Men jag har ju varit med om att han försökt lura mig förr att köra fast... Men jag klarade mig som tur var. Det var värre för pappa ;) Nelzon har sovit gott hela kvällen efter att ha löpt som en Greyhound över isen när vi andra har suttit och latat oss i solen. Härligt och se en Grandis i full galopp kan jag säga. Det är många som tror att han är slö, osmidig och sävlig men det är han INTE! Blev ingen träning för Pini Wi idag men hon förtjänar sin vila så bra som hon jobbar på nu. 

Goodnight!

 
 
Ingen bild

Syrsan

7 april 2010 13:05

Skönt att att höra att det saknades nåt å då menar jag inte fiskarna utan självaste..moi! Hade gärna gjort er sällskap men det blev lite sent påtänkt å innan vi kommit dit ut hade ni vart på väg hem så...Å sen är det läskigt på isen numera, det är ju inte riktigt pålitligt känns det som så jag kan vara utan det i år ;) Hade gärna sett Nelzon i aktion men det får bli another time. Bye...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 februari 2015 08:09

Idag ska vi åka till Ullared :-) spännande ;-) Har aldrig varit där förut så det känns roligt. Igår tränade jag och Pina bla skolorna i trav och galopp och även superfina tempoväxlingar i trav. Hon var så mjuk, fin och på hjälperna. Njöt varje seku...

Av Johanna - 23 februari 2015 13:32

Då var det Måndag igen. Idag blev vi bjudna på ett riktigt skitväder... Kraftig blåst och nederbörd som består av ömsom småspik och blötsnö. Ture fick skritta ut en sväng och sedan ta en sväng på lina. Han såg kanon ut fastän han var som en dränkt ...

Av Johanna - 20 februari 2015 13:29

Började med Ture på morgonen. Skrittarbete över bommar och skolor. Lite slapp i benen till en början men piggade på sig eftersom han blev mjukare. Sår och svullnader oförändrade.. Fortsätter med försiktighet och hoppas att detta snart är historia. ...

Av Johanna - 20 februari 2015 08:10

Känns ju ganska jobbigt att skryta om hur bra det går med Pina, men det gör det verkligen :-D Vi har verkligen flyt just nu. Idag blir det ett pass med bommar och jogg. Ture bättre i benen, bara en liten konturstörning kvar. Skrittjobbade honom l...

Av Johanna - 17 februari 2015 14:48


Red Pina och hon var sååå duktig. Tränade saxen i galopp fast alternerade skänkelvikning och diagonal sluta. Pina som alltid tycker sig veta hur mycket smartare än övning kan göras, fick övertalas lite att ta den lite besvärligare vägen. Men när jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards