Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Johanna - 1 maj 2011 18:07

Dag 1 på instution    har passerat. Hästarna verkar ta det hela bra. Det är nog matte det är värst för. Jag har ju lite svårt för förändringar, speciellt när det gäller mina ögonstenar.

Har i allafall rastat Ture på lina och han tyckte mucho om underlaget   . Det är jag sååå jädra glad över. Skönt att kunna rida utan att behöva mickla på med skorna varje gång. Och det tål ju tilläggas att han är nyverkad (i fredags) inga tecken på ömhet. Jippi! Ture galopperade lugnt och fint och det har verkligen vänt på den punkten.


Pina fick oxå komma ut på lina. I hennes fall blev det mycket galopp, att minska och öka både voltspår och galoppen. Hon var som en stjärna   ! Måste nog ta henne lite mer på lina och träna just galoppen för att variera sprången och samla henne gick hur lätt som helst på linan. Hon visade oxå de fina längningarna i traven, som hon börjat bjuda på vid ridning innan hon gjorde illa sig i ögat.


Toppen dag med hästarna med andra ord!!! Är dock svååårt ridsugen när man har tillgång till ridhus, speglar osv. Men nu kan jag ju rida där när jag vill!






Ovido - Quiz & Flashcards