Alla inlägg den 16 februari 2015

Av Johanna - 16 februari 2015 19:28

Mindre kul att Ture nu fått en smäll på ben nr 2 :-( Även om jag är starkt emot att hästar ska gå ensam så får jag nog överväga att flytta Felix från hagen. Han är trots allt 194 cm Shire-kompis och har ben som timmerstockar. Ture är en liten näpen ponny med tändsticksben i jämförelse. Att de leker ihop hela tiden är tydligen inte helt riskfritt. Så de får nog klara sig utan varandra fram till det blir mer riktigt bete. Det är ju trots allt inte länge till det börjar växa igen.
Idag är det fortsatt stormigt ute och det i kombination med att jag skulle rida på kvällen var inte så bra. Pina tycker fortfarande att det är lite väl mycket djurliv kring gården och är redan sen tidigare lite berörd av mörker. Jag har bra belysning på banan men det gör snarare situationen värre eftersom allt utanför är becksvart så man ser inte ett jota utanför banan. Jag känner inte att det är rättvist att kräva arbete då hästen tycker att det alldeles säkert lurar både sabeltandade tigrar och vargar utanför staketet. Jag vill ställa rimliga krav som hästen kan ställa upp på. Så det blev ett kort pass, lite jogga trav och galopp och lite bommar. Hon var duktig och höll sig städad och på linjerna. Sedan blev det ordentlig rykt av bägge.
<3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards